Just ja, bloggen!

Jag glommer sa latt men nu ar bloggskrivandet igang igen. For tillfallet iallafall.

Jag befinner mig just nu i, vad jag tror ar en industristad, i mitten av ingenstans. Jag har vandrat runt lite och sett bara sett sjaskiga bilfirmor och underliga mekanikerstallen. Kanns inte som en dromstad att stanna i och jag vette tusan om jag ens orkar ge den en chans sa imorgon lamnar jag. Idag ar det lite sent for att ta tag i sett sadant projekt.

Sedan min senaste uppdatering har ganska mycket hant och jag har ju inte hur mycket tid som helst (det har jag ju egentligen sa jag ar bara lat). Det ar fem dagar sedan jag lamnade Mvd och mina resekamrater bakom mig for att aka till Argentina och Buenos Aires. Jag var i tre dagar i BA och han bland annat traffa Asa och Marcus och hann med en underbart god och trevlig fodelsedagsmiddag. Darefter lamande jag BA for att forsoka lifta mig nagonstans i Argentina. Pga av lite obeslutsamhet och bristande spanska kunskaper kom jag ivag sent fran BA den 7e via en buss (!!!) mot ett litet stalle som jag trodde skulle vara fint att lifta ifran. Staden var fin men mork nar jag kom fram sa jag valde att sla lager en liten bit utanfor staden pa ett falt. Faltet lag avskilt och jag var trygg, trodde jag! Ett hundratusen miljarder myggor ville annorlunda och jag fullkomligt slukades hel. Naturligtvis hade jag inte inforskaffat nagot myggolja och jag kunde knappt andas nar de varsta attackerna satte in. Jag forsokte gomma mig i sovsacken men de var overallt. Tillslut gav jag upp och hittade ett billigt hotel i staden i stallet. Jag var synnerligen missnojd over att ha blivit bortskramd av myggor (jag ar ju banne mig Jamte) och att ha lamnat BA utan att lifta. Jag bestamde mig for att dagen idag skulle bli battre.

Idag gick jag raka vagen till ett Apotek och kopte myggmedel av basta marke. Jag borjade sedan orientera mig i staden for att hitta en vag som gick till Mendoza. Jag har kostat pa att kopa en karta sa jag visste vilken vag jag fragade efter och alla pekade glatt och sa att det var forfarligt langt till den har vagen. Jag sprang pa tva aldre man som satt pa en bank och pratade som undrade varfor jag ville till den har specifika vagen. Jag forklarade att jag ville aka till Mendoza och de sa da att jag borde ta en helt annan vag till en stad at ett helt annat hall. Jag lydde deras rad och lyckades fa lift till staden Junin dar jag nu befinner mig. Fran Junin ar det manga som aker till Mendoza sa gubbarnas rad verkar bra. Liftningen ar intressant da min spanska ar ganska begransad. Forsta personen var bra och pratade lattforstaligt och han forkarade saker om majs och nagot annat sadeslag. Jag berattade lite om mig sjalv och vi boundade bra. Jag fick hans visitkort nar jag blev avslappt och jag var glad. Den andra bilen som plockade upp mig var en 30 ar gammal lastbil men som jag trodde var 80 ar. Den var supercharmig och jag satt med rutan nere och armen tufft utanfor. Mannen som korde verkade valdigt vanlig med galet svarforstadd. Jag hangde inte riktigt med och vi blev tysta ganska snabbt. Jag fick lite daligt samvetet for att jag inte kunde bidra med sa mycket vettigt men nar jag slangde ut en krok nappade han anda inte riktigt sa jag nojde mig med att sitta tillbakalutat och njuta av akturen.

Nu ska jag forsoka hitta nagot vettigt stalle att bo pa har, men det kanns lattare sagt an gjort. Det slutar val med att jag far bo under ett bilvrak. Men da har jag iallafall myggolja!

Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Jerker

oj oj, äventyr brorsan... nåja, med myggmedel kommer man långt, lycka till med liftandet och spanskan! själv ska jag åka skidor imorrn, det är 10 minus och riktigt fin kallsnö, kan bli riktigt nice! ha det bra!

2010-01-08 @ 23:55:16
Postat av: Viktoria

Hej Oskar, kul att läsa din blogg men nu får du allt skriva en ny snart!

Kram

Viktoria

2010-01-18 @ 13:39:21
Postat av: affe

Låter förbannat bra! Jag kan inte locka hem dig med lite -12 grader o sanering i surte? Börja dagen med att jaga ut knarkare o hålla i ett rimfrostat koben. Lars - Åke på torslanda åkte på en smäll av en av knarkarna. hade du fler myggbett än jag när jag kom hem fån Kina?

Kämpa på!

2010-01-31 @ 01:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0